dinsdag 28 augustus 2012

Battle - Cover vs Origineel

Wanneer er een nieuw liedje uitkomt ga ik meteen opzoek naar een cover. Ik vind het echt een sport om opzoek te gaan naar de 'beste' cover. In dit artikel ga ik sommige covers vergelijken met hun originele versie.


Katy perry - Wide Awake

SongsWithfriends - Wide Awake (cover)

Wide Awake vind ik sowieso het mooiste nummer van Katy Perry, het heeft een mooie melodie en heeft een goede betekenis. In de cover vind ik dat de emoties beter (en eigenlijk ook anders) worden weergegeven. Ze hebben er een duet van gemaakt. Welke versie vinden jullie mooier?


FUN - Some Nights

Jake Coco & Friends - Some nights (cover)

Dit liedje heb ik nu al een paar dagen in mijn hoofd. Ik heb 'm eigenlijk ook leren kennen door deze cover. Ik kan nog niet zeggen dat ik dit de 'beste' cover vind. Ik heb van 'some nights' namelijk nog niet zoveel covers gehoord. Wat vinden jullie? Cover of origineel?

Keane - Somewhere only we know

Max Schneider & Liz Gillies (victorious) - Somewhere only we know (cover)

Dit is een kwestie van smaak. Van wat voor soort stemmen je houdt. Ik hou overduidelijk meer van deze cover versie. Persoonlijk vind ik de cover wel echt heel slecht geacteerd. Maar hun stemmen vind ik echt geweldig.

Zoals je ziet vind ik van de meeste liedjes de covers beter. Er is echter één liedje waar ik de beste cover nog niet van heb gevonden. Dit is Eyes Open van Taylor swift. Ik ben nog steeds opzoek naar een mooie cover, laat me het weten als jullie nog een cover van dit liedje kennen!

Laat ons weten welke versie jij het leukste/mooist/ontroerends vind!

5 opmerkingen:

  1. Wauw, hele mooie covers! Ik vind alle covers wel erg mooi alleen het originele liedje 'some nights' vind ik wel mooier gezongen.

    XO

    www.newfashionlifestyle.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke categorie voor je blog! Ik vind die cover van Wide Awake echt super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.youtube.com/watch?v=kdmrYZpUzWo&feature=channel&list=UL

    Hier is een cover van Eyes open!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kende savannah outen al. Ik hou van haar stem maar voor deze cover vind ik taylor beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind de originele versie van wide awake beter, maar de cover is ook wel mooi! :p

    lotje x
    http://bigloveforchocolate.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen

Hee,

Leuk dat je jouw mening wilt delen!
Maar houd het netjes, tips zijn altijd welkom!!

Xx